Del 2 Knäskada

Den 14/9 var det och det var dags för magnetröntgen. Minns inte riktigt vilken tid det var dock. Men jag och pappa åkte in till Södersjukhuset. Vi fick sitta i ett väntrum, sen kom det in en gubbe med ett papper man skulle fylla i. Det stog om man hade olika sjukdomar, piercing m.m. Sen satt vi och väntade ett tag, men fick till slut komma in. Det var ett stort rum med olika maskiner. Jag fick lägga mej på en bänk. Läkarna pratade lite med mej, sen fick jag åka in i ett stort rör. Eller med halva kroppen åkte jag in i ett stort rör hehe. Jag var tvungen att ligga helt stilla, annars blev bilderna suddiga. Maskinen som röntgar en låter väldigt mycket, så jag fick ha ett par hörlurar.

Efter en halvtimme hade jag röntgas klart och jag fick gå ut därifrån. Jag hade fått ha på mej en sjukhusskjorta, vilket jag inte alls tyckte om. På den röntgen jag varit på nu tar dom alltså bilder på det som finns inuti knät. alltså inte skelettet utan andra delar i knät. 

Nu fick jag och pappa ta hissen till en annan våning, den hette dagkirurgiska centret tror jag. Det där med kirurg skärmde mej lite eftersom jag hatar operationer och sånt, och satt där i rullstolen och verkligen hoppades på att jag skulle slippa opereras. 

Vi satt och väntade länge, när jag kollade på klockan var den runt halv två tror jag och jag visste nu att jag missat skolfotot.  Till slut blev vi inropade av en läkare. Jag fick sätta mej på en bänk, och läkaren vid namn Orlando kollade lite på mitt knä. Sen visade han röntgenbilderna och han berättade vad som var trasig. Det var trasigt var främre korsbandet som var av, en menisk var trasig och ledbandet var uttänjt. Nu kom tårarna, jag visste att det här var inte bra. Orlando berättade att jag inte fick spela handboll på 9 månader och jag skulle genomgå 2 operationer.

Detta var hemskt, men det fanns ingenting att göra. De sa att jag kunde få en operationstid dagen efter den som var, men jag var sjuk så det fick bli veckan efter.

Jag och pappa åkte till skolan i hopp om att hinna med spexfotot men det hann vi inte, så ingenting var bra den här dagen.

Nu väntade en operation, den operationen har jag gjort och ni får veta om den ikväll när jag skriver del 3.



Såhär skulle operationen gå till. Strecket visar bara vart knäskålen är. De tre kryssen visar vart titthålen där man opererar igenom kommer vara.



Sådär ser en magnetröntgenmaskin ut.


Kommentarer
Postat av: HANNA

sv: ja :)

2011-11-02 @ 11:45:03
URL: http://hannalovisasol.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


En gratisdesign av:

jennyjanssons.com

Bilder i headern från weheartit.com


RSS 2.0
Ladda ner en gratis bloggdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!