OUPS!

Woupsie glömde att blogga idag. Har haft fullt upp med öppna hus och en basketmatch. Ska skriva om dom öppna husen nu också, hatar folk som bloggar som inte skriver om det dom gjort utan bara skrver det dom gjorde! Stor diss på det!

I alla fall, det första öppna huset jag var på var Kulturama. En sammanfattning i ett ord är besvikelse.
Vi kom dit och då frågade vi var gymnasiegrejerna var för att det var öppet hus för grundskolan också. Det första är att dom kunde väl ha haft gymnasium en dag och grundskolan en annan lite lättare. Men i alla fall vifrågade var gymnasiesakerna var och det visste dom inte? Va fan dom jobbar där och vet inte.. Dom visste vart en information var. Men det var bara om estetiska programmets olika poäng som jag redan har papper på så vi gick därifrån. Vi kollade runt lite. Kollade på några som sjöng solo jätteduktiga var dom! Sen ställde jag några frågor till en. Det första hon sa var att det är väldigt svårt att komma in. Men någon måste ju komma in?
Varför besvikelse? Jag tyckte att det var för litet. Det var för lite utrymme för så många elever. Det är ju grundskola klass 4-9 och gymnasium i skolan. Så var det smala korridorer osv. Jag är en sån som stör mej väldigt mycket på yngre personer. Främst de som är ganska mycket yngre. Så jag tror att jag skulle gå runt och vara irrterrad jämt om jag gick i skolan. Sen så verkar musiken just vara mycket individuellt. Det kändes som om målet på skolan var att få alla till artister. Jag är lite mer intresserad utav mycket ensemble och kör. Men även att utvecklas individuellt och ha mycket solosång också. Nej men fick dåliga vibbar av Kulturama.
Stockholms Estetiska i ett ords sammanfattning, underbart!
Det verkar verkligen vara en skola för mej. Det finns tre inriktningar, musik dans och teater sen är det år 1-3 i gymnasiet. Alltså inte så mycket elever. Skolan hade fina lokaler och det var fräscht. Sen hade dom två stycken rum i en källare. I dom rummen var det typ där man spelade i band vet inte om det kanske var inspelning också. Men tycker att det var ballt. En del tänker säkert usch vadå källare? Men det är det klassiska när ett band repar. Sen lyssnade vi på sångensemble, eller aa en kör. Dom sjöng acapella  (stavning?) det är när man sjunger utan instrument, så var det en massa stämmor. Det fick mej att känna skitbra vibbar. Jag fick verkligen ett bra intryck utav skolan. Personalen var jättetrevlig och även några elever jag pratade med. Jag tror nog att det blir mitt förstaval!
Andra skolor då?
Jag ska kolla på Rytmus i Nacka, St Eriks på Kungsholmen och Viktor Ryderg på Jarlaplan. Vet inte i vilken ordning jag kommer välja dessa skolor. Tyvärr tror jag inte att jag kommer att söka till Kulturama. Den största anledningen till det är att det finns liksom fjärdeklassare där. Dom är 10 år, nej tack! Viktor Rydberg är en riktigt bra skola och har ett sjukt bra rykte när det gäller de "vanliga" skolämnena. Men vill åka dit och kolla hur det går till med musiken och hur det ser ut!
Matchen i Vällingby med min systers lag har jag inte mycket att säja om. De som spelade var grymt duktiga som kämpade!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


En gratisdesign av:

jennyjanssons.com

Bilder i headern från weheartit.com


RSS 2.0
Ladda ner en gratis bloggdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!